Používáme soubory cookie a cookie třetích stran, abychom mohli vše správně zobrazovat a lépe porozumět tomu, jak tento web používáte, s cílem zlepšit nabízené služby. Rozhodnutí lze kdykoli změnit pomocí tlačítka cookie, které se zobrazí po provedení výběru na tomto banneru.
Case study Refresh Bistro
Klient: ReFresh Bistro s.r.o.
ReFresh Bistro je největší síť školních bister v Česku s více než 100 pobočkami. Nabízí čerstvé i balené produkty s důrazem na rychlou obsluhu a vysokou kvalitu a spolupracuje s ověřenými českými dodavateli. Franšízový model umožnil ReFresh Bistru rychlý růst, který stále úspěšně pokračuje rozšiřováním konceptu na školy po celé zemi.
Naše aktivní spolupráce s ReFresh Bistro začala na podzim 2022 díky dřívějšímu leadu od Dotykačky, jejíž pokladní systém využívají na svých pobočkách. Naším prvním úkolem bylo zjednodušit práci s tímto systémem pomocí napojení na Google Sheets. Administrátoři ReFresh Bistra tak mohli v přehledných tabulkách sledovat denní příjmy, výdaje a storno doklady ze všech pokladen, a další tabulky sloužily k automatickému vytváření zákaznických účtů pro zaměstnance.
S přechodem na franšízový model bylo třeba funkcionalitu rozšířit nad další cloudy (cloud je v tomto kontextu úložiště dat konkrétního zákazníka Dotykačky), protože každý franšízant má z účetních důvodů svůj vlastní. Koncovým zákazníkům zároveň měla být umožněna registrace věrnostní karty a dobíjení bodů, aby rodiče mohli svým dětem posílat peníze ve formě kreditu na občerstvení přímo z bankovního účtu. Klíčovým požadavkem bylo, aby každý zákazník měl stejné bodové konto ve všech cloudech, což znamenalo zajistit synchronizaci jak pro dobíjení, tak pro platby.
Dlouhodobým cílem bylo také vytvoření webové aplikace, která by zákazníkům umožňovala sledovat stav účtu a postupně by se dala rozšiřovat o další užitečné funkce.
V první fázi jsme se soustředili na systém, který zajistil synchronizaci zákazníků a věrnostních bodů mezi jednotlivými cloudy Dotykačky. Registrace zákazníků a dobíjení bodů bylo opět z důvodu preference zákazníka postaveno na integraci s Google Sheets. Systém samotný jsme nasadili na Google Cloud, přičemž hlavní logika byla zajištěna pomocí Google Cloud Functions. Protože Cloud Functions jsou relativně jednoduchým a přehledným řešením, získal i zákazník dobrý vhled do projektu, což pro něj bylo důležité.
V další fázi jsme vytvořili Portál zákazníka – webovou aplikaci, kde uživatelé mohou spravovat své věrnostní kartičky (pohodlně registrovat či blokovat), sledovat stav konta, historii transakcí i akční nabídky. Administrátoři pak mají k dispozici rozhraní pro řešení chybných transakcí, připojení nových cloudů nebo publikaci novinek.
V průběhu vývoje aplikace jsme museli flexibilně reagovat na zásadní změny, jako byl přechod Dotykačky na nový kreditový systém a zavedení multi-cloud infrastruktury. Díky úzké spolupráci se všemi stranami jsme byli schopni se těmto změnám přizpůsobit a dodržet stanovený termín.
Naše spolupráce přinesla ReFresh Bistru spolehlivý a efektivní systém, který automatizuje jejich interní procesy, a Portál zákazníka, který dnes používá několik tisíc uživatelů a který výrazně usnadňuje správu věrnostních účtů. Na Portálu i dalších službách pro ReFresh Bistro stále pracujeme – přidáváme nové funkce a pomáháme se zákaznickou podporou.